עוד על הקורס
מתודה
נעמי אשל, מנהלת הקורס, הינה בעלת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב מאוניברסיטת תל אביב ועקב כך מדגישה במתודת הלימודים גם רבדים מחקריים ומדעיים של השיטה, ואת הפן של האנטומייה והפיזיולוגייה של גוף האדם.
שיטת אלכסנדר מוגדרת כשיטה פסיכופיזית. בקורס יינתנו שיעורי העשרה ע"י פסיכולוגית, כדי להעמיק את הבנת הפן הפסיכולוגי של הטכניקה.
בין הנושאים: האבולוציה של הרגש בעידן הטכנולוגי, יחסי מורה תלמיד בשונה מיחסי מטפל מטופל, כוחו של המגע, אתיקה מקצועית ועוד.
הכשרה מעשית והתמחות
הסטודנטים יתנסו בהכנת סדנאות והרצאות לקהל הרחב כעבודה שנתית. זהו כלי ייחודי לבניית ביטחון עצמי ועסקי, פיתוח פרזנטטיביות, והוא משמש כסטאז' מקצועי.
התפתחות בין-תחומית
נעמי אשל עברה החל מגיל 24 בדרכים מגוונות ומתודות שונות בשיטת אלכסנדר. כבוגרת קורס הכשרת מורים של מאיר עמית, דרך עבודה בצוות מורים אצל אבי גרניט, וכמשתתפת בסדנאות העשרה למורים בבית ספרו של סר וולטר קרינגטון ז"ל, תלמידו של אלכסנדר, מוצאת את היכולת לשלב ולבדל את המתודות השונות של הוראת השיטה.
בישראל נלמדת שיטת אלכסנדר ברובה על פי דרכו של פטריק מקדונלנד, אחד מתלמידיו המעולים של אלכסנדר. פחות מורים שמעו או פגשו את סר וולטר קרינגטון, תלמיד אחר של אלכסנדר, אשר לימד בלונדון עד שנת 2005, בהגיעו לגיל 90, ואשר הביא עימו נינוחות מירבית בעבודת ההוראה שלו, בטכניקת הידיים ובגישה הטיפולית שלו.
היה לי הכבוד ללמוד ישירות אצל מר קרינגטון, לאחר שכבר הייתי מורה לאלכסנדר, להשתתף בסדנאות מקצועיות בבית הספר שלו ולהביאם לשיעורים בארץ.
בנוסף להיותה מורה לאלכסנדר, נעמי אשל היא גם מורה מוסמכת לפילאטיס, לצ'י קונג, לתנועה לגיל הרך, בוגרת סדנאות משחק דרמה וריקוד, מתרגלת אמנויות לחימה מעל 20 שנה, וחלק מאיכויות אלו באות ליישום ולהבנה ע"י טכניקת אלכסנדר.
במסגרת הקורס יקבל כל סטודנט את האפשרות להשתתף בשיעורי צ'י קונג בתור עבודה משלימה בתנועה, כדי לחוות כיצד מיושמת שיטת אלכסנדר בתנועה וכדי ללמוד לזהות הרגלי תנועה תוך כדי ביצוע פעילות גופנית, כלי לימודי מהנה ובריא.
שיעורי העשרה
בקורס יינתנו שיעורי העשרה ממורים מוסמכים לאלכסנדר, בתחומים מיוחדים בהם עוסקת הטכניקה כמו הליכה, ריצה, שחייה, עבודה במוסיקה ובריקוד...
כיום לימוד אנטומיה ופיזיולוגיה אינו לימוד חובה לפי תקנון הארגון, אך בבית הספר של נעמי אשל מצאנו לנכון להוסיף את הנושאים האלה לתוכנית הלימודים. אלכסנדר חקר את עצמו, תנועתו וקולו בעזרת לא מעט אנשי מדע, שהידוע שבהם היה פרופ' טינברגן, זוכה פרס נובל לרפואה ופיסיולוגיה 1957.
במסגרת הקורס יוגשו פרקי אנטומיה ופיזיולוגיה שרלבנטיים לשיטת אלכסנדר.
יחס אישי
התאמה אישית לסטודנט, גמישות ולימוד אלכסנדר בהשקה לדיסציפלינות נוספות כמו מקצועות הבמה, תנועה, עמידה בפני קהל ועוד.
הקורס מתנהל באודים וכן בתל אביב, בסטודיו באווירה טבעית, שקטה ותומכת, ובקבוצה קטנה.
במהלך הקורס הסטודנט יקבל את האפשרות להשתתף בשיעורי צ'י קונג בתור עבודה בתנועה כדי להבין את הטכניקה בתנועה ובכך יהיו לו הכלים ללמד ולהסביר לתלמידיו מהם הדברים שעליהם להבחין בעת ביצוע פעולות ספורט שונות.
פ.מ. אלכסנדר אמר שהוא גילה קצה של קרחון. עלינו המורים, הסטודנטים והתלמידים של שיטת אלכסנדר להמשיך להעמיק ולהגביה עוף בחקר הגוף והתודעה בשיטה החוויתית שאלכסנדר מציע. הקצה של הקרחון הוא רק 10%, עלינו להמשיך ולהתפתח באופן ששואף לאינסוף!
הקורס מיועד למי שמאמין שמגע, תנועה ושיחה הם כלי עבודה טיפולי
למי שמעונין:
- לרכוש מקצוע טיפולי מעניין ומכובד בתחום שמשלב גוף, נפש ותודעה.
- לתמוך, ללמד וללוות אחרים בשינוי יציבה, תנועה, בהפגת כאבים, ע"י טכניקה עדינה של מגע, תנועה ושיחה.
- ללמד אנשי במה וספורט להיטיב את היכולות המקצועיות שלהם ע"י תיקון הרגלים שגויים.
- להדגים בגופו ובתנועתו יעילות, קלילות וחיוניות.
- לפתח ולשנות את יציבתו, תנועתו ותודעתו באופן מעמיק באורח חיים.
הקורס מתאים:
- למי שהתנסה בשיעורי אלכסנדר ובחר לעסוק ולהעמיק ברזי הטכניקה.
- למורים, למורים למשחק, למורים למוסיקה, למורים לפיתוח קול, למורים לספורט שמעוניינים לשפר ביצועים שלהם ושל תלמידיהם, למזער נזקים ולהפחית מתח שנוצר מהמקצוע עצמו.