אודות שיטת אלכסנדר

שיעור בטכניקת אלכסנדר שיעור בטכניקת אלכסנדר

“תארו לעצמכם שיטה שמתחילה מתנועה פשוטה אחת ומשנה כל שריר בגוף כולו. שיטה קלה ללימוד ויעילה עד כדי כך, שכל חייך עשויים להשתנות לטובה. שיטת אלכסנדר.”

(פרופ’ ניקולאס טינברגן, זוכה פרס נובל לרפואה ולפיזיולוגיה)

שיטת אלכסנדר היא מתודה חינוכית תנועתית שפותחה על ידי פרדריק מתיאס אלכסנדר (1896-1955) ומיושמת ע”י טכניקת אלכסנדר בשיעורים פרטניים.

השיטה הוכחה באופן מדעי על ידי מספר מחקרים.

שמה הראשון של טכניקת אלכסנדר נקבע ע"י פ.מ. אלכסנדר: הוא כינה אותה "השימוש בעצמי" - " The use of the self".

מתוך מחקר של פ.מ. אלכסנדר על עצמו, מתוך עיון בספרי אנטומיה ומתוך שיחות עומק עם הוגים ומדענים, הוא פיתח ראייה אחרת על האדם עצמו. השיטה מלמדת את התלמיד איך להתנהג עם גופו, עם תנועותיו, עם תגובותיו בחיי היומיום. היא מושתתת על מספר עקרונות מעניינים ויחודיים המתייחסים לגוף, לנפש ולרוח.

איך טכניקת אלכסנדר יכולה לעזור לך?

השיטה יכולה לעזור לכל אדם לשפר את תפקודו, להפחית כאבים, לעזור להתמודד עם חרדה או דיכאון.

הטכניקה מיועדת למי שסובל מכאבי גב, ברכיים, כפות רגליים, נוקשות בצוואר ובמפרקים, צרידות, נשימה קשה, יציבה לקוייה, הגבלה או כאב בתנועות.

לספורטאים - למניעת פציעות ספורט, למתן כיוונים משופרים בתנועה וכן ללמוד לנוח ולהניח לעצמו בין הפעילות המאתגרת.

לילדים - צמיחה נכונה של כיווני הגו, תוך הפחתת עקמת של עמוד השדרה, שיפור הנשימה והחרדות הנובעות מאורח החיים היושבני והלוחץ.

לנוער - מודעות ויצירת קשר גוף-נפש תוך קבלת מבנה הגוף, דימוי הגוף ושיפור ההופעה החיצונית

לאדם המתבגר - עם הגיל קיימות תופעות של ירידת שיווי משקל, ירידה במסת העצם והשרירים, כאבים הנובעים משנים רבות של עומסי יתר ושימוש יתר במפרקים מסויימים.

לאמנים - שהיצירתיות שלהם סוחפת וסוחטת את גופם ונפשם - יש מזור בלימוד הטכניקה.

למורים, למטפלים ולפסיכולוגים - שעבודתם כרוכה בעומס רגשי רב, בדיבור ממושך ובקשב אינסופי, זוהי דרך להפחתת המתח מהגוף, מהמחשבה ומההרגשה.

לאנשי הי טק שעבודתם מול מחשב כרוכה במאמץ מיקוד ראייה וישיבה חסרת תנועה במשך שעות רבות.