שיעורים בשיטת אלכסנדר

שיעור בטכניקת אלכסנדר שיעור בטכניקת אלכסנדר

בשיעורי אלכסנדר ניתן לומר שהמורה מטמיע בתלמיד בעזרת ידיו ובעזרת הסבר מילולי, התנסויות תחושתיות המלמדות אותו כיצד להבחין בהתנהלותו באופן העמוק ביותר הקשור לשלד, למערכת העצבים, לשרירים ולתגובה הרגשית.
כך לומד התלמיד לשנות בעצמו:

  • מצבי כאב ומתח למצב רגיעה ושליטה בגופו.
  • הרגלים אוטומטיים לתגובות חדשות ומבוקרות.
  • תנועות נוקשות לכיוונים זורמים.
  • תחושות כובד לקלילות והרמוניה.

בשיעור הראשון אני פוגשת את האדם הן על ידי הסתכלות מיומנת, והן על ידי מגע ידיים עדין, וכך מזהה את תמונת מצבו הנוכחית מבחינת כאבים, הגבלות בתנועה, ליקויים ביציבה והתנהלות כללית.

במהלך השיעורים אני שמה דגש על יחס אישי, התייחסות ספציפית למבנה האינדיבידואלי של האדם,שיתוף התלמיד בלקיחת אחריות על תהליך השיפור ויצירת שינוי מיטיב

  • שיעור בדרך כלל הוא פרטני, כלומר מורה ותלמיד אחד.
  • אורך שיעור 50 דקות.
  • השיעור כולל עבודה מול מראות שונות על מנת שהתלמיד יקבל מושג על עצמו ממספר היבטים ומימדים.
  • בחלק מהשיעור התלמיד שוכב על שולחן עבודה (דמוי שולחן טיפולים) על מנת להקל עומסים מהגו וללמוד בצורה נינוחה ונטולת מאמץ פיזי.
  • העבודה כוללת אימון בתנועה מודעת, מבוקרת ומרווחת על ידי מגע ידיים מכוון של המורה ועל ידי הסבר מילולי המתלווה.
  • הנושאים הנלמדים לקוחים מחיי היומיום של התלמיד בהתאם לעיסוקו ולאופי התנהלותו.
  • ישנה התייחסות למגבלותיו ולמכאוביו הכרוניים והאקוטיים של התלמיד במטרה להפחיתם ולדעת איך להתמודד איתם אחרת עד שיחלפו.

לסיכום, העבודה מפתחת אצל התלמיד הקשבה והתפתחות כלפי עצמו.

 

למה שמים ספר מתחת לראש

בשכיבת אלכסנדר אשר נקראת שכיבת אלכסנדר שכיבת חצי פרקדן או באנגלית semi soupine אנו מניחים ספר עטוף עם כריכה רכה כדי לקבל מישור ייחוס למנח הראש ביחס לעמוד השדרה. הספר מונח מתחת לבסיס הגולגולת כך שהראש של המתאמן נמצא במנח לפנים ולמעלה ביחס לגב, מנח בעל יתרון מכני אשר מאפשר ליציבה לנשימה ולתודעה להיות נינוחה ומודעת.

זהו ספר שאנשים רצו למסור ואני אוספת ספרים אלו, עוטפת ומדביקה עליו הסבר קטן כיצד להניח עליו את הראש בעת שכיבת אלכסנדר. השכיבה היא חצי פרקדן ומתחת לבסיס הגולגולת מניחים ספר במקום כרית. כל אחד צריך ספר אלכסנדר בביתו לשיפור יציבה, למניעת כאבי גב, לשיפור נשימה, רגיעה ו

הספר הוא בעל כריכה רכה ועדיין הוא לא רך ככרית ובכך מונע את שקיעת הראש הכבד למטה ואחורה, לכן, אנא אל תשמשו בכרית. שימו ספר ואם זה קשה לוחץ או מכאיב, אפשר לשים על הספר מגבת רכה. העובי המסויים של הספר מותאם לכל מי שמתאמן בשיטה לפי מערך היחסים בין הצוואר הראש והגב של כל אדם באופן אישי. אצל רובינו במהלך השנים הצוואר הולך קדימה במקום להמשיך לצמוח למעלה מתחתית האגן. המישור של הרצפה הוא מישור ישר וחלק ומבטא את ההפרש בגובה בין הראש והצוואר ולכן אנחנו מוסיפים ספר כדי שמערך ראש צוואר גב ישמור על איזון גופני ועל רגיעה. סך הכל המפגש בין הראש לעמוד השדרה הוא מפגש של מערכת העצבים אשר מהמקור שלה במוח וההמשך שלה מגיע דרך עמוד השדרה לכל נקודה ונקודה בגוף שלנו. זוהי מערכת פיזיולוגית מנטלית רגשית אשר מגיבה לכל תהליכי התנועה, הרגש והמחשבה אשר עוברים בתוכינו.
אלכסנדר קרא למקום הזה "פיקוד ראשוני".

בשיטת אלכסנדר משתמשים בספר גם לאימון שיווי משקל וגם לאימון בשיבה ממושכת.

הספר הזה, לאחרונה אני אוספת ספרים שאנשים מוסרים, עוטפת אותם זוהי הדרך שלי למחזר ספרים לשימוש אחר, לפני שספרים ייעלמו מחיינו. כל בית צריך ספר כזה גם אם יש בבית הרבה ספרים. ברגע שלספר הזה יש עטיפה ויש לו תפקיד מסויים, אנחנו גם נזכור להשתמש בו.

מעוניינים להתייעץ? להצטרף? צרו קשר, אשמח לעזור.